היום: יום שישי 29 מרץ 2024
רשת הזדמנויות
לעצמאות כלכלית

איך לעשות כסף ממשאבי הטבע

האוצר שבטבע

הטבע מזמן לנו, בני האדם, אוצרות מסוגים שונים: מתכות, אבנים טובות, מים, מינרלים שונים ועוד ואנשים רבים מכל רחבי העולם כבר השכילו למצוא את הדרכים לנצל משאבים אלו להכנסה מכובדת ולהנאת לקוחותיהם. אם ניקח כדוגמה את ים המלח הישראלי, הרי שהוא מזמן לנו משאב שלא יסולא בפז ורבים כבר התעשרו ממנו.

משאב המים

במאמר זה נתמקד בעיקר במשאב המים ובדרכים לעשות ממנו כסף. הכוונה איננה למים למטרות שתייה וכדומה, אלא למטרות הנאה. כבר כיום ניתן לראות כיצד עסקים רבים פורחים בזכות המים, בין אם מדובר בים וחופיו, נהרות ונחלים, ים המלח, ימת הכינרת וכך הלאה.

צפון הארץ

ישראל מציעה לתושביה ולתייריה שפע של  אטרקציות בצפון, המשלבות מים. אחת הדוגמאות היא קיאקים בצפון, מהם נהנים רבים לאורך כל השנה. היתרון הוא בכך, שלא נדרש ניסיון קודם וכל אחד יכול להגיע וליהנות מפעילות זו ולשלם על זה כסף. זהו הרווח של בעלי עסקים אלו.

לינה ליד המים

גם קמפינג בצפון יותר כיף לעשות ליד מקור מים כדוגמת נהר הירדן והנחלים הסמוכים אליו. רשרוש המים והאפשרות לעשות גם קיאקים בצפון בלי להזיז את הרכב מביאים תיירים רבים, הן מתוך הארץ והן מחוץ לה, ללון דווקא באתרים אלו ולשלם ממיטב כספם עבור הזכות להשתמש בשטחים אלו.

לצד החרמון

בכל פעם שמתחילים לרדת פתיתי שלג, ישנה נהירה המונית לכיוון החרמון כדי לחוש את השלג, המגיע אלינו לעתים רחוקות בלבד. בעלי הצימרים הסמוכים אל ההר הגבוה נהנים גם הם ממצב הצבירה המיוחד של המים ומההכנסות הגדולות המגיעות בתקופות אלו ביחד עם אותם נופשים. החיסרון של צימרים הוא, שאתם צריכים להיות בקרבת מקום כדי לנהל אותם וגם נדרשת השקעה בהקמתם ובשיווקם.

למה דווקא אטרקציה?

כאמור, אטרקציות בצפון מושכות אליהן נופשים רבים בכל שנה ולאורך כל השנה ולכן הרווחים יכולים להיות גדולים מאוד. למעשה, כל קבוצת נופשים, שמגיעה אל איזור הצפון, רוצה לעשות משהו מהנה וייחודי לחופשה ואם העסק שלכם יהיה אטרקטיבי ותדעו לנהל אותו נכון, אין סיבה שלא תרוויחו ממנו. חשוב להבין, שלמרות שכבר קיימים לא מעט עסקים של אטרקציות בצפון כמו קמפינג בצפון וכמו קיאקים בצפון, תמיד יש מקום בשביל עוד אחד!

קבלת ההחלטה

שלב קבלת ההחלטה על הקמת העסק הוא אחד השלבים המשמעותיים ביותר בכל התהליך. עד שלא תקבלו את ההחלטה, לא תדעו באמת מה מצפה לכם וגם לא תעבדו בבחינת הדברים הנחוצים לכם. לעומת זאת, מרגע קבלת ההחלטה תוכלו לבדוק את האפשרויות העומדות בפניכם כדי להקים את עסק החלומות שלכם.

מה צריך לעשות?

כדי לפתוח עסק חדש של קיאקים בצפון או של קמפינג בצפון עליהם לבחור את השטח הרצוי לכם לשם כך וכמובן לשלם עליו. כמו כן, עליכם לרכוש את הציוד הדרוש, בהתאם לסוג העסק, ולרכוש פוליסת ביטוח מתאימה. בנוסף, כדי למשוך לקוחות, להעסיק עובדים, תצטרכו לעבוד קשה גם בתחום השיווק ובכך העבודה רק מתחילה!

הדרך הקלה

אם אתם רוצים לנהל עסק בלי להקים אותו מההתחלה, תוכלו לעשות זאת בשיטת הזכיינות. באפשרותכם ליהנות מהזכות לנהל את העסק וליהנות גם מהרווחים שלו על ידי כך, שתקנו את הזכות הזו. כך תוכלו גם לקבל עסק כמעט מן המוכן וגם לקבל את ההנחיות והליווי הדרושים לשם הקמתו ותפעולו השוטף.

 

קטגוריות