היום: יום שישי 26 אפריל 2024
רשת הזדמנויות
לעצמאות כלכלית

ביצוע נכון של עסקאות נדל"ן

מהו נדל"ן?

המילה נדל"ן היא למעשה ראשי התיבות של נכסי דלא ניידי. כלומר, נכסים בלתי ניידים והכוונה בכך היא לנכסים כדוגמת בתים, קרקעות, נכסים מסחריים ועוד. נכסים אלו הם מסוג הנכסים, שכולם שואפים להיות הבעלים שלהם מהסיבה הפשוטה, שזוהי השקעה בטוחה ובמקרים רבים – עם שכר גדול בצידה. בין אם לצורכי שימוש, כדוגמת מגורים, ובין אם לצורכי השכרה או מכירה עם רווח.

עסקאות של היום

בעבר היה נהוג לבצע עסקאות נדל"ן בעיקר מסוג מכירה ורכישה של דירות ובתים או שטחים חקלאיים במטרה להשתמש בהם. כיום גם עסקאות למטרת השקעה לטווח ארוך. לדוגמה, רכישת שטח חקלאי במטרה להמתין עד שיופשר וניתן יהיה לבנות עליו. הסיבה לביצוע רכישה מסוג זה היא, שהעלות של קרקע חקלאית נמוכה בהרבה מקרקע מופשרת והרבה יותר מאשר רכישת דירה על אותה הקרקע, כאשר מדובר על העלות ביחס לתמורה המתקבלת. אמנם עסקה כזו דורשת הרבה סבלנות, משום שתהליך כזה עלול לארוך שנים רבות, אבל הכסף שהושקע לא אובד, אלא יכול אף לתת תשואה גבוהה במיוחד.

לא לוקחים סיכונים!

עסקאות אלו, שבהחלט יכולות להוביל לתשואה מרשימה לכל הדעות, עלולות גם לסנוור אנשים רבים והם עלולים למצוא את עצמם חתומים על עסקאות לא רווחיות ולהחמיץ את המטרה לחלוטין. לשם כך חשוב להיעזר באנשי מקצוע מכל התחומים, אשר יוכלו לתת מהידע והניסיון המקצועי שלהם כדי לעזור לכם לוודא, שהעסקה אכן טובה.

אנשי המקצוע

בתחום הנדל"ן אנשי מקצוע רבים מתחומים שונים. לדוגמה, אם אתם מבצעים עסקה לגבי נכס שנמצא במרכז, חשוב להיעזר בעורך דין מתחום המקרקעין במרכז, שמאי מקרקעין במרכז וכך הלאה. במידה ומדובר על נכס בבנייה, חשוב להיעזר גם במהנדס, מפקח, מהנדס חשמל ועוד.

כמו כן, חשוב מאוד להקפיד, שאם אתם בוחרים לדוגמה שמאי מקרקעין במרכז ודאו שהוא שמאי מקרקעין מומלץ ומנוסה ויוכל לתת לכם את השירות המקצועי, האמין והטוב ביותר. וכמובן, כך גם לגבי שאר אנשי המקצוע.

השקעה לקראת השקעה

במקרים רבים אנשים נוטים לוותר על השירות של אנשי מקצוע ולנסות לעשות את הדברים בעצמם. אחת הדוגמאות הנפוצות היא פתיחת סתימה באופן עצמאי בלי להזמין שרברב. ובכן, תחום הנדל"ן איננו זהה לתחום מערכות המים הביתיות והנזק הכלכלי ועוגמת הנפש, שעלולים להיגרם כתוצאה ישירה של חוסר ניסיון מקצועי, אינם שווי ערך. לכן, כאשר אתם נעזרים באנשי מקצוע כמו שמאי מקרקעין חשבו על ההוצאה כעל השקעה ולא כעל בזבוז והשקיעו את כספכם באנשי המקצוע הנכונים, גם אם מדובר בהוצאות גבוהות.

הערך של שמאי מקרקעין מומלץ

ממש כפי שלא תחתמו על מסמך משפטי לפני שתתייעצו עם עורך דין מומלץ, כך לא כדאי גם לחתום על עסקת נדל"ן, מכל סוג שהוא, לפני קבלת הערכה של שמאי מקרקעין מומלץ. תפקידו של שמאי המקרקעין הוא להציג בפניכם את ערך הנכס לפי פרמטרים שונים, כגון שטח הנכס, שווי נכסים דומים  באיזור, הקומה בה נמצא הנכס ובעיקר מתוך ניסיון וידע מקצועי. זכרו, המידע הניתן לכם על ידי השמאי יכול הוא בין המשמעותיים ביותר שתוכלו לקבל בכל הקשור לעסקאות נדל"ן!

קטגוריות