היום: יום שישי 26 אפריל 2024
רשת הזדמנויות
לעצמאות כלכלית

בניית אתר לעסק – טיפים לעיצוב ולכתיבה


האם אתר האינטרנט העסקי שלך נראה טוב? האם הוא מושך גולשים? אם כן, זה יכול להיות כתוצאה ממגוון סיבות רחב הקשורות לתחום בניית אתר לעסק. הטיפים והטכניקות המובאים כאן נכתבו עבור בעלי אתרים עסקיים המבקשים לשדרג את האתר שלהם, ולעשותו מושך לקוחות.  

 עיצוב האתר ומיתוג

צבע - ודא שערכת הצבעים של אתר האינטרנט שלך תואמת ומדגישה את צבעי הלוגו ואת הצבע המזוהה עם  החברה שלך. אם אתה רוכש תבנית אתר, השקיע את הזמן או הכסף כדי ליצור ערכת צבעים מותאמת אישית.

גופן - רוב החברות משתמשות בגופן בסגנון וגודל מסוימים, על מנת להבדיל את עצמם מזה של המתחרים שלהם. בחר בגופן שעולה בקנה אחד עם יעדי המיתוג שלך וודא שהאתר שלך משתמש באו באופן עקבי.

תמונות וקטעים וידאו – הקדש מחשבה לשיבוץ התמונות וקטעי הוידאו, אל תבחר סתם תמונה מהסטוק. השתמש בתמונות בצורה הטובה ביותר לייצג את המותג, המוצר או השירות שלך.

נימת קול – לכל אדם וכל חברה יש צליל ייחודי של קול. ודא שקול זה מיוצג כראוי במלל באתר ובמידע המוצג למבקרים.

favicon - אייקון קטן המופיע לצד שם האתר בדפדפן או בתיקיית המועדפים . אייקון זה עוזר לספק מיתוג לאתר מבדילו מאתרים אחרים באותו התחום ומספק סימניה המקשרת לאתר שלך.

עיצוב אתר אינטרנט עקבי - השתמש בפורמט תבנית עקבי לניווט, כותרות, טקסט, גופן (טיפוגרפיה) וקישורים.

פריסה ממוקדת - השתמש בפריסה של האתר שלך כדי להדגיש את התוכן החשוב ביותר. את התוכן החשוב קשר בסרגל הכלים למעלה ואת התוכן הפחות חשוב למטה.

חלל לבן - ודא שאתה מספק מספיק שטח לבן בכל העיצוב. החלל הלבן לא רק עוזר להפחית את העומס על המבקרים באתר, הוא גם עוזר לגולשים לעכל ולקטלג את המידע שהוצג.

לשלוט בראוותניות - בעלי אתרים רבים רוצים לראות את אתר האינטרנט שלהם נוצץ ומרשים במחיר של חוויית המשתמש. אין טעם לדרוש מהמעצב להפוך את אתר האינטרנט לגדול וכבד יותר עם פלאש מורכב ותמונות ענק, גם אם אתה בטוח שזה מה שיציף את הדף במבקרים. תמונות גדולות ותוכנות ראוותניות יכולים להיטען זמן ממושך, לסבך את הגולשים בהמתנה ולהבריח אותם. גם מנועי החיפוש מורידים דרוג מאתרים כבדים ומסורבלים.

תכנים באתר

כתיב – הקפד על תוכן נקי של האתר ללא שגיאות כתיב, איות ודקדוק, שהטקסט ייכתב וייערך רק בשפה האם של המחבר.

תוכן תמציתי וקל לקריאה – אינטרנט אינו ספר ולא מאמר אקדמי. יש לערוך מאמרים ארוכים או טקסט ארוך בחלוקה למספר קטעים או בהוספת כותרות משנה. כמו כן, מומלץ להשתמש בחלוקה לסעיפים ונקודות על מנת להקל על הקורא. התוכן צריך להיות פשוט ובגובה העיניים, שקהל היעד יוכל להבין אותו. אם משתמש אינו יכול לעכל את התוכן, הם לא יישארו באתר.

ארגון תוכן – אל תעמיס תכנים רבים יותר מדי על המבקר באתר. תן לגולשים מבנה ברור ועקבי שהם יכולים לעקוב אחריו.

קרא לפעילות – כנס לקו המחשבה של המבקר הרצוי והצג קריאה ברורה לפעולה כדי להנחות אותו לאורך הדרך. שלב זאת כבר עם קונספט העיצוב באופן מלוכד עם הטקסט.

איכות הטקסט - התוכן שלך אמור להיות באיכות גבוהה ובעל עומק משמעותי על מנת להפוך אותו שווה קריאה. השתמש במחקרים ובעובדות כדי לתמוך במילותיך. הצג את הידע שלך ומקם את עצמך כמומחה.

תדירות – הכנס טקסטים חדשים באופן קבוע. אם תרגיל את הקוראים לצפות כל פעם לתוכן חדש, הם יחזרו לעתים קרובות ויזכרו את העסק שלך טוב יותר. הכנסת תכנים באופן קבוע עשויים גם לשפר את מיקום האתר במנועי החיפוש.

נושאי כיסוי – כתוב תכנים שרלוונטיים לאתר שלך, לתחום המקצועי או הנישה שלך, ובעיקר רלוונטיים לקהל היעד שלך. זכור לכתוב ללקוחות הפוטנציאלים שלך ולא למנועי החיפוש.

משיכה - השתמש בטקסטים שימשכו קוראים, רתק אותם, ועודד אותם לדון ולשתף את התוכן שלך במדיה החברתית.

מקוריות – אל תעתיק טקסטים ותמונות מאתרים אחרים, אחרת תהיה חשוף לתביעות משפטיות. גם מנועי החיפוש מעדיפים טקסט מקורי.  

אודות החברה - דף זה צריך להגיד למבקרים באתר מי אתה ומה שאתה עושה, ושיהיה מותאם עם הסגנון הכולל של החברה. הוא לא צריך רק לספק סקירה, הוא יכול לכלול גם המלצות, סיפורי הצלחה, ועובדים מרכזיים.

 התאמת האתר לטלפון סלולארי

עיצוב Responsive לאתר – האם האתר שלך מתאים להיות מוצג על גבי טאבלטים וטלפונים חכמים? האם התוכן קל לניווט במכשירים ניידים? חובה להתאים אתר האינטרנט לצפייה בסלולר, שיהיה מותאם בו זמנית הן בסלולר והן על צג המחשב.

שקול שימוש תמונה בזהירות - תמונות אופקיות גדולות עם טקסט יכולות לעבוד היטב במחשב שולחני, אבל לא תהיינה נוחות לקריאה במכשיר נייד. אם אתם מתכננים להשתמש בטקסט בתוך הגרפיקה, יש לשקול תמונה אנכית על פני אופקית.

הימנע מפלאש – לניידים כמו אייפון או אייפד יש יכולת מוגבלת להציג תכני פלאש.

ניתן לראות אם כן, כי בניית אתר לעסק ושדרוגו אינו דבר פשוט ומצריך עבודה קשה על מנת שיוכל למשוך  לקוחות פוטנציאלים והכנסות לחברה.

קטגוריות