היום: יום שישי 29 מרץ 2024
רשת הזדמנויות
לעצמאות כלכלית

המדריך המלא לאפיון מערכת ניהול למידה

מהי מערכת ניהול למידה?

מערכת ניהול למידה, או באנגלית – מערכת LMS, היא מערכת שמטרתה היא לעזור בייעול של תהליכי למידה בארגונים. תהליכי למידה אלו יכולים להתאים לשלבים השונים של עבודה בארגון, כמו גם לתפקידים שונים בו, תחומים ונושאים שונים ועוד ועל כל אלו נרחיב בהמשך. אחד היתרונות הבולטים ביותר של המערכת היא האפשרות של למידה עצמית בקצב האישי של הלומד.

מה הופך את המערכת לחשובה כל כך?

בעידן הטכנולוגי, בו אנו חיים כיום, מצופה מכולנו לעשות את הכל מהר ולעמוד בקצב המשוגע של המתחרים שלנו ושל החיים בכלל. זוהי הסיבה לכך, שאנו נדרשים לחפש כל פתרון אפשרי, שיעזור לנו לנהל את העסק או הארגון בקצב מותאם לשוק. המערכות השונות לניהול למידה פרצו בסערה אל הארגונים השונים הן בארץ והן בכלל המדינות המפותחות ברחבי העולם. למה? מפני שכולם כבר הבינו, שהן יעילות והן חוסכות משאבים באופן משמעותי ובעיקרם זמן וכסף.

למי המערכת מיועדת?

אין ספק, שהמרוויחים הגדולים ביותר מהיתרונות של מערכת LMS טובה הם ארגונים וככל שהם גדולים יותר, כך יש להם יותר הזדמנויות ליהנות ממנה ומהיתרונות שלה. זאת, משום שככל שהארגון גדול יותר, כך יש יותר צורך בהדרכת עובדים. בין אם מדובר על הכשרה של עובדים חדשים, ריענון לעובדים קיימים, הדרכה לקראת מעבר לתפקיד חדש וכך הלאה.

ובכל זאת

לצד הרווח הברור של הארגונים הגדולים מהיתרונות של מערכת לניהול למידה חשוב להזכיר גם את הרווח של עסקים קטנים יותר. במקרים אלו, כאשר מגיע עובד חדש לעסק, הרי שכוח האדם הוא אחד המשאבים היקרים ביותר וכאשר העובד החדש לומד את התפקיד החדש שלו בעזרת מערכת במקום להדרכה של עובד אחר, הרי שכך ניתן לנצל באופן מקסימלי את המשאב היקר הזה.

מהו הצורך של הארגון?

כדי שניתן יהיה לאפיין מערכת לניהול למידה באופן כזה, שהיא תתאים במדויק לצרכים של הארגון, יש להבין תחילה מהם הצרכים הללו. לדוגמה, האם היא אמורה לשמש מחלקה מסוימת בארגון? האם היא מיועדת לעובדים חדשים, לריענון נהלים, להכשרה לתפקיד מסוים? וכך הלאה. ככל שתיטיבו להגדיר את הצרכים שלכם מהמערכת, כך תוכלו לאפיין אותה טוב יותר וליהנות ממנה יותר לאורך זמן.

קהל היעד הפנימי

לצד הצרכים של הארגון חשוב לבחון גם את קהל היעד. הכוונה היא לאנשים שאמורים להשתמש במערכת וללמוד בעזרתה. לדוגמה, האם מדובר על אוכלוסייה דוברת עברית או שפה אחרת, האם מדובר על צעירים או מבוגרים וכך הלאה. התשובות לשאלות אלו ודומות להן יעזרו לכם לאפיין מערכת יעילה יותר עבור מי שאמור להשתמש בה וללמוד בעזרתה.

קטגוריות