היום: יום שישי 19 אפריל 2024
רשת הזדמנויות
לעצמאות כלכלית

הקמת עסק בחו"ל- שילוח בינלאומי למתחילים

שילוח בינלאומי במספר מילים
המשמעות של הובלה בינלאומית היא הובלה של חפצים בין מדינות ואף בין יבשות על פני הגלובוס. את ההובלה ניתן לבצע בשלוש דרכים: באוויר, בים או ביבשה. על דרכים כל אחת מדרכים אלו נרחיב בהמשך. לעתים מדובר על כמות גדולה של חפצים ולעתים על כמות קטנה וכמו כן לעתים מדובר על חפצים גדולים וכבדים ולעתים מספיקה קופסת קרטון קטנה. מכך ניתן להסיק שלמעשה, כולנו עוסקים לעתים בשילוח בינלאומי.

סיבות לביצוע שילוח בינלאומי
ישנן סיבות רבות, שבגינן עולה הצורך בהובלה בינלאומית. אחת הדוגמאות הנפוצות והוותיקות ביותר היא תחום המסחר. כלומר, יצוא ויבוא של סחורות מכל הסוגים ומכל המדינות. סיבה נוספת, שהופכת לנפוצה יותר ויותר ככל שחולפות השנים היא מעבר בין מדינות לצורך מגורים. לעתים מדובר על שליחות לזמן מוגבל ולעתים מדובר על רילוקיישן קבוע. בשני המקרים יש להעביר את תכולת הבית ממדינת המוצא למדינת היעד.

שילוח יבשתי
כאמור, את השילוח הבינלאומי ניתן לבצע, בין היתר, גם דרך היבשה. דרך זו איננה נפוצה במיוחד ובעיקר בישראל, למרות היותה מהירה וזולה יחסית מפני שלשם כך דרושה דרך יבשתית, המאפשרת מעבר בין מדינות. בשל המיקום של ישראל והיחסים הבלתי צפויים עם המדינות השכנות, מרבית הישראלים לא עוברים לגור במדינות השכנות וגם לא עוסקים אתן במסחר.


טיפה בים
שילוח דרך הים היא אחת הדרכים הנפוצות לביצוע שילוחים בינלאומיים בעיקר בזכות הנמלים הישראליים, המאפשרים גישה ימית נוחה למדינות רבות. כמו כן, מדובר על דרך הובלה עם עלויות נמוכות ביחס לשילוח האווירי, עליו נרחיב מיד, בעיקר כאשר מדובר מטען רב, כבד וגדול. וכאילו לא די בכך, ישנם מצבים בהם הדרך הימית היא הדרך האפשרית היחידה. לדוגמה, כאשר מדובר על מטען גדול או כבד במיוחד, חפצים בעלי צורות מיוחדות או חומרים כימיים כולל תרופות וכדומה. במקרים אלו לא ניתן לשלח דרך האוויר וכאשר אין דרך יבשתית לביצוע השילוח, זוהי הברירה היחידה שנותרת. 


גבוה מעל העננים
השילוח האווירי הוא נפלאה נוספת לביצוע הובלה לחו"ל. שילוח דרך האוויר מתבצע מהר יותר מאשר שילוח דרך הים ואם מדובר על שילוח בינלאומי של חפצים קטנים וקלי משקל, העלויות הן נמוכות יותר מאשר בשילוח ימי. אם ניקח כדוגמה מכתבים, הרי שמדובר במעטפות קטנות וקלות משקל ולכן הם תמיד יועברו דרך האוויר.


ביטוח ושמירת חפצים
בניגוד לתיק הקטן, אותו אתם נושאים עליכם כאשר אתם טסים לחו"ל, כאשר אתם מבצעים משלוח לארצות הברית לדוגמה, אינכם יכולים להיות לצד החפצים שלכם ולוודא את הגעתם בשלום אל היעד. לכן חשוב לבטח את המטען שלכם עוד בטרם ביצוע השילוח. בנוסף, במידה ומדובר על מטען רגיש כדוגמת חפצים שבירים או חומרים הדורשים שמירה בטמפרטורה מסוימת, חשוב גם לארוז אותם היטב ולוודא הכנסה אל המכולה או אל בטן המטוס באופן כזה, שיבטיח את הגעתם שלמים ואיכותיים כפי שיצאו.
הטיפ החשוב ביותר
גם אם אתם חושבים שאתם מבינים בתחום של הובלה לחו"ל, עדיף שלא תנסו לעשות את התהליך לבדכם! באפשרותכם לפנות לאנשי מקצוע, המתמחים בתחום זה של הובלה בינלאומית על מנת שיוכלו לדאוג עבורכם לכל מה שהמטען שלכם צריך כדי שיגיע ליעדו בשלמותו.

קטגוריות