היום: יום חמישי 25 אפריל 2024
רשת הזדמנויות
לעצמאות כלכלית

טיפים לקניית נכס בישראל

החלום ושברו

רבות מדובר על הקושי לרכוש נכס בישראל ואין זה מפתיע. הביקוש של נכסי הנדל"ן לא תואם את ההיצע ועובדה זו יוצרת עלייה מתמדת במחירי הדיור, הן לשכירות והן לרכישה. גם שמאי מקרקעין רבים יכולים להעיד על השינויים בשוק הנדל"ן. אם בעבר, זוגות צעירים היו צריכים לחסוך שקל לשקל במשך תקופה מסוימת כדי לקנות את נכס חלומותיהם, כיום מרבית הזוגות הצעירים חוסכים שקל לשקל במשך שנים ארוכות ועדיין, ללא עזרת ההורים לא מצליחים לרכוש נכס ומתקשים לעמוד בתשלומי המשכנתא.

רכישה זהירה

היות שישנו קושי גדול במציאת נכס, חשוב לבצע עסקאות נדל"ן בחוכמה ולא להשקיע את מיטב כספכם בעסקה לא טובה ולא משתלמת. זוהי הסיבה העיקרית לכך, שלקראת עסקאות נדל"ן מכל הסוגים מומלץ להיעזר באנשי מקצוע כדוגמת שמאי מקרקעין, אשר יכול לתת הערכה מקצועית של ערך הנכס המדובר.

מיקום

מיקומו של נכס יכול להשפיע רבות על ערכו. לדוגמה, ערכו של נכס במרכז הארץ איינו שווה לנכס זהה בדרום או בצפון הארץ וזוהי כמובן, תוצאה ישירה של ההיצע והביקוש. למעשה, כל שמאי מקרקעין במרכז יוכל לומר לכם, שככל שתתרחקו מלב תל אביב, כך הביקוש יורד ויורדים גם מחירי הנכסים.

אמון מלא

לעתים, יש לאנשים את הנטייה לתת אמון מלא באנשים שונים ובנושאים שונים, אבל בנוגע לנדל"ן, חשוב לא לקחת סיכונים. לדוגמה, אם אתם רוצים לרכוש בית, המטרה שלכם היא להוריד את המחיר עד כמה שניתן, בעוד שמטרתם של המוכרים היא להעלות את המחיר עד כמה שניתן. לכן, רצוי לבצע את העסקה לפני ביצוע הערכה של ערך הנכס, הדבר נכון לגבי כל סוגי הנכסים, על ידי שמאי מקרקעין מומלץ ואמין.

קחו את הזמן

פעמים רבות ישנה תחושת לחץ, פנימית וחיצונית, לביצוע העסקה, אבל חשוב להבין שמדובר בעסקה גדולה עם השקעה גדולה ולכן מומלץ מאוד להשקיע את הזמן הדרוש להכנת "שיעורי בית" וללמוד את השוק. זכרו! יתכן שמדובר בעסקת חייכם ולכן חשוב לבדוק את הנכס היטב בעזרת שמאי מקרקעין מומלץ.

לא בזבוז – השקעה!

בחירת שמאי מקרקעין מומלץ איננה בזבוז, אלא השקעה! מן הסתם, שירותיו של שמאי מקרקעין כרוכים בתשלום של סכום לא מבוטל, אבל בטווח הארוך השקעה זו יכולה לחסוך לכם כסף רב. כמו כן, אם אתם רוצים לרכוש נכס והמוכרים שכרו שמאי מקרקעין, רצוי שתעשו זאת גם אתם. כך תוכלו לקבל חוות דעת נוספת, שאולי תחסוך לכם קנייה לא טובה או שתצליחו בעזרתו להוריד עוד קצת מעלות הנכס.

עוד לגבי המיקום

כאמור, מיקומו של הנכס מהווה חלק חשוב מערכו. לכן, אם אתם מעוניינים בנכס במרכז הארץ, כדאי לשכור את שירותיו של שמאי מקרקעין במרכז, המכיר היטב את האיזור ויודע את ערכי הנכסים באיזור. כך תוכלו לקבל הערכה יותר מדויקת של שווי הנכס ולדעת, שכספכם מושקע היטב.

הבנת ההערכה

רבות דובר במאמר זה על השירות של שמאי מקרקעין מומלץ וחשוב להבין, שכדי לבצע הערכה של שווי נכס, יש לבחון פרמטרים רבים מלבד מיקומו: גודלו, מטרתו, אופיו, קומתו, שווי נכסים דומים באיזור ועוד. לאחר שקלול כלל הנתונים, עדיין מדובר בהערכה בלבד ולא מדובר במדע מדויק. לכן, גם אם שני שמאי מקרקעין שונים נתנו שתי הערכות שונות לגבי אותו הנכס אין זה אומר דבר על מקצועיותם!

 

קטגוריות