היום: יום חמישי 25 אפריל 2024
רשת הזדמנויות
לעצמאות כלכלית

יועץ עסקי לתחילת הדרך

בין אם אתם עוד מתלבטים אם לפתוח עסק או כבר פתחתם ואתם נמצאים בתחילת הדרך, חשוב שתקבלו ייעוץ אישי ורלוונטי עבורכם! כאן נסביר למה זה כל כך חשוב ואיך יועץ עסקי יכול לעזור לכם.

תפקידו של היועץ העסקי  

לפני שנסביר איך ולמה חשוב כל כך להיעזר ביועץ עסקי, חשוב להבין מהו בכלל ומהי עבודתו. אם כן, היועץ העסקי הוא איש מקצוע, שהמומחיות שלו היא מתן ייעוץ ועזרה לבעלי עסקים בכל הדילמות הקשורות לניהול של עסק. החל מהכדאיות של פתיחת העסק, דרך הקמתו ועד לשיווק והפיתוח שלו.

פתיחת עסק

פתיחה של עסק נעשית בשני מישורים: המישור הרשמי והמישור הפרקטי. מהבחינה הרשמית, יש להצהיר על פתיחת העסק במס הכנסה, מע"מ והמוסד לביטוח לאומי. כמו כן, יש להצטייד בקבלות או חשבוניות כדי לתת דיווח מדויק לגופים אלו ובמידת הצורך, לפנות לרואה חשבון שיוכל לעשות סדר בחלק החשבונאי של העסק.

תוכנית עסקית

התוכנית העסקית היא חלק חשוב בהקמה של עסק והמטרה שלה היא לבחון האם העסק יכול להצליח ולהיות רווחי, תוך כמה זמן ואיך אפשר לעשות זאת. יועץ עסקי יעזור לכם לבחון את האפשרויות הקיימות מבחינת הקטנת הוצאות והגדלת הכנסות, כיצד להכיר את המתחרים שלכם ולהגדיר את קהל היעד שלכם, אילו בעיות עלולות לצוץ לאורך הדרך וכיצד ניתן להתמודד אתן ועוד.

ייעוץ שיווקי

כדי שעסק יתקדם ויצליח, הוא חייב להיות משווק נכון. זוהי הסיבה לכך, שהייעוץ השיווקי הוא בעל חשיבות גדולה הן לעסקים בתחילת הדרך והן לעסקים שרוצים לגדול. היות שישנן דרכים שונות לשיווק של עסק, חשוב לבצע את ההתאמה בין קהל היעד, התקציב המוקצה לכך וסוג השיווק המתאים ביותר.

סגנונות שיווק

כאמור, ישנם סוגים שונים של שיווק והחלוקה הגסה שלהם היא לשני סוגים: שיווק בדרך הישנה ושיווק בדרך החדשה. השיווק בדרך הישנה מתמקד בהפצה של פלאיירים, פרסום באמצעי התקשורת, שלטי חוצות ועוד. השיווק בדרך החדשה מתמקד בעיקר בשיווק דיגיטלי באמצעות קידום של אתר אינטרנטי, שימוש ברשתות החברתיות השונות וכך הלאה. יועץ עסקי מקצועי יוכל להמליץ לכם על הדרך הטובה והיעילה ביותר לשווק את העסק שלכם כדי שתוכלו לקטוף את הפירות.

בחירת יועץ עסקי

להיות בעל עסק זו אחריות גדולה עם הרבה עליות ומורדות והרבה מאוד דילמות לאורך הדרך. לכן חשוב מאוד לבחור יועץ עסקי מקצועי ומנוסה, שיוכל לעזור לכם בכל הנוגע לפתיחת העסק וכמובן – ללוות אתכם גם בעתיד. כמו כן, חשוב שתבחרו יועץ שאתם מרגישים שאתם יכולים לסמוך עליו ועל העצות שלו. ראוי להוסיף, שכאשר בוחרים יועץ, חשוב לייחס חשיבות בעיקר לפרמטרים אלו מאשר לשכר שלו. אם הוא ייתן לכם ייעוץ מקצועי ואיכותי, ההשקעה תחזיר את עצמה!

קטגוריות