היום: שבת 20 אפריל 2024
רשת הזדמנויות
לעצמאות כלכלית

יועץ עסקי – כך תתמודדו עם משברים עסקיים

יש לכם עסק ואתם מרגישים שיש משבר בפתח? כאן נסביר איך יועץ עסקי יכול לעזור לכם למנוע משברים או להתמודד אתם כשהם קורים!

הטבע העסקי - תמיד יש אתגרים וקשיים, בשלבים השונים של העסק

כמו בחיים, כך גם בעסקים – תמיד יש אתגרים. לפעמים הם מפתיעים אותנו ולפעמים אנו צופים אותם מראש ומוכנים לקראתם. לפעמים הם מכניעים אותנו ולפעמים הם גורמים לנו להילחם חזק יותר, או פשוט לשנות כיוון. מה שבטוח הוא, שלא משנה באיזה שלב נמצא העסק שלכם, ודאי כבר חוויתם אתגר או דילמה. ואם אתם קוראים את זה עכשיו סביר להניח, שגם ברגעים אלו ממש משהו מטריד אתכם.

הדילמה הראשונה

הדילמה הראשונה, שכל בעל עסק נתקל בה ולעתים היא הופכת למשבר היא השאלה האם לפתוח את העסק או לא. הרי כל מי שפותח עסק עושה זאת במטרה להצליח ולהתפתח וכולנו יודעים, שעסקים רבים לא שורדים אפילו את השנה הראשונה! וכמובן, יהיו הרבה בסביבתכם שיציינו זאת באוזניכם שוב ושוב.

הבשורה הטובה היא, ששיש פתרון מאוד פשוט לדילמה הזו וכל מה שאתם צריכים הוא ייעוץ של יועץ עסקי, במטרה לבדוק את מידת ההיתכנות של העסק, כפי שאתם חולמים ורוצים אותו. את זה ניתן לעשות על ידי ניתוח השוק, הכרת המתחרים, הכרת קהל היעד, מיפוי של הכנסות והוצאות עתידיות וכך הלאה.

תקופות מיתון

גם כאן, העסק דומה לחיים עצמם וכל עסק חווה תקופות של מיתון. הכוונה היא לכך, שפתאום יש ירידה בהכנסות או גדילה של ההוצאות ובשורה התחתונה – ירידה משמעותית של הרווחים. אנחנו רואים את זה כל יום הן בעסקים קטנים ובינוניים ואפילו בתאגידים ענקיים.

מה שיכול לעזור במקרה זה, שכאמור – צפוי שיגיע בשלב כזה או אחר, הוא להתכונן לכך מראש או לשבת עם איש מקצוע ולבחון את כל האפשרויות, בעזרתן תוכלו להחזיר את העסק לתלם. את זה אפשר ואף כדאי לעשות בעזרת תוכנית עסקית מקצועית, שתעשה לכם סדר במה שעליכם לעשות בתקופה הקרובה כדי להתמודד עם תקופות אלו שמן הסתם, יחזרו מדי פעם בפעם.

תחרות

התחרות היא חלק בלתי נפרד מעולם העסקים ולא משנה באיזה תחום העסק שלכם עוסק, תמיד יהיו לכם מתחרים. למעשה, התחרות היום קשה יותר מבעבר, משום שכיום התחרות לא מוגבלת מבחינה גיאוגרפית וניתן להזמין הכל דרך האינטרנט, גם אם זה מהצד השני של העולם.

הפתרון הטוב ביותר למשבר כזה הוא מציאת הדרכים לבדל את העסק ולהבליט את הייחודיות שלו בהשוואה למתחרים. יועץ עסקי מיומן יוכל להמליץ לכם על הדרכים הטובות ביותר למצוא את הייחודיות שלכם ולהבליט אותה ויותר מכך – גם להציף אותה מול קהל היעד שלכם בדרכים היעילות והמתאימות לכם ביותר.

קטגוריות