היום: יום שישי 19 אפריל 2024
רשת הזדמנויות
לעצמאות כלכלית

יועץ שיווק באינטרנט – מומחה בכפר הגלובלי

מתלבטים אם להשתמש בשיווק דיגיטלי? כאן נסביר איך ההתקדמות הטכנולוגית משפיעה על תהליכי שיווק ולמה כל אחד צריך יועץ שיווק באינטרנט!

זה עולם קטן מאוד

אם חשבנו, שהטלוויזיה והרדיו הפכו את העולם לכפר גלובלי, האינטרנט פקח לנו את העיניים והראה לנו עד כמה העולם קטן. עד כדי כך, עד שהוא ממש נכנס לתוך כפות ידינו! אם לפני ההתפתחות הטכנולוגית לא הייתה לנו כל אפשרות לדעת מה קורה מחוץ לטווח הראייה והשמיעה שלנו, הרי שכיום אין יותר מדי משמעות למקום הפיסי בו אנו נמצאים, מפני שיש לנו גישה וקשר עם כל מקום בעולם ואפילו באמצעות הטלפון החכם שלנו.

ההשפעה של הכפר

ההתפתחות הטכנולוגית, שהפכה את הכפר הקטן שלנו לגלובלי, משפיעה רבות על תחומים רבים בחיינו והשיווק הוא רק אחד מהם. בדומה לכל דבר אחר, גם לזה יש יתרונות וחסרונות. לדוגמה, התחרות בין בתי עסק היא כבר לא מקומית אלא עולמית, מה שהופך אותה להרבה יותר מאתגרת. גם החוסר במגע אנושי מורידה מתחושת המחויבות שלנו כלפי העסקים השונים ובעיקר כשאנו יכולים פשוט לדלג בין אתרים ולערוך סקר שוק מקיף בלחיצת כפתור בכל זמן ומכל מקום.

הצורך בשיווק באינטרנט

כאמור, התחרות בין עסקים מתנהלת כיום בעולם הווירטואלי, מפני ששם נמצאים הלקוחות הפוטנציאליים. היות שכך, כל עסק חייב שתהיה לו נוכחות איתנה באינטרנט הן בעזרת אתר והן בעזרת הרשתות החברתיות. בדיוק כאן יועץ שיווק באינטרנט נכנס לתמונה ובהמשך נסביר איך זה עובד. אבל לפני כן חשוב להבין, שעסק ללא נוכחות אינטרנטית שווה ערך לעסק ללא נוכחות בכלל.

העבודה של יועץ שיווק באינטרנט

יועץ שיווק באינטרנט הוא המומחה לשיווק דיגיטלי ואליו צריך לפנות כשרוצים להגדיל את החשיפה של העסק ללקוחות פוטנציאליים בדרך יעילה. היות שהשיווק הדיגיטלי הוא תחום מורכב, צריך להכיר אותו היטב ולדעת איך להשתמש בו נכון. זוהי הסיבה המרכזית לכך שעדיף לפנות לאיש מקצוע מומחה ומנוסה ולא להסתמך על המידע שרץ ברשת. סיבה נוספת היא, שלכל עסק יש קהל יעד, תקציב ומטרות משלו ולכן צריך להתאים את תהליך השיווק לכל עסק באופן ספציפי.

איך זה עובד בפועל?

כאמור, תהליכי השיווק משתנים בהתאם לצרכים והיכולות של כל עסק. אבל הרעיון הכללי הוא קידום האתר של העסק בגוגל בעזרת קידום אורגני, קידום ממומן או השילוב ביניהם ושימוש ברשתות החברתיות. כמובן, גם השימוש ברשתות החברתיות משתנה בהתאם לקהל היעד של העסק והמטרות שלו. לדוגמה, עסק שפונה בעיקר לקהל הצעיר ייעזר בעיקר באינסטגרם ואילו עסק שפונה לקהל מבוגר מעט יותר, יעבוד יותר עם פייסבוק. עסק שפונה לאנשי מקצוע ובעלי עסקים אחרים, ייעזר בעיקר בלינקד אין וכך הלאה.

קטגוריות