היום: יום שישי 26 אפריל 2024
רשת הזדמנויות
לעצמאות כלכלית

כיצד זוג צעיר יכול להגיע לדירה בישראל?

החלום הישראלי

בעבר, היה קשה לקנות דירה. כיום, זה נראה כמו פנטזיה רחוקה, בעיקר בשביל זוגות צעירים וגם אם מדובר בנכס ראשון, שנחשב לקל יותר לרכישה. בשל הביקוש הרב, הקושי הגדול ביותר במציאת נכס באיזור המרכז וככל שמתקרבים לתל אביב, כך המחירים עולים ומקשים על המבקשים לקנות נכסים באיזור להגשים את החלום.

על הנכס הראשון

בעת רכישת נכס ראשון של זוג צעיר, הזוג נהנה מהטבות שונות כדוגמת אפשרויות מיוחדות בלקיחת משכנתא, פטור ממסים שונים ועוד. כל אלו יכולים להקל על הזוג הצעיר בעת רכישת דירה ראשונה וגם כאשר שמאי מקרקעין נותן הערכה של שווי נכס, חשוב להתחשב בהוצאות הנלוות, גם כאשר מדובר בדירה ראשונה וגם כאשר מדובר על רכישת דירה להשקעה.

קצת על שמאי מקרקעין

שמאי מקרקעין הוא איש המקצוע, שנותן הערכה מקצועית של ערך של כל נכס נדל"ני מכל סוג שהוא. ההערכה נעשית לפי שקלול של גורמים שונים כדוגמת מיקום הנכס, הקומה, אופי הנכס, שווי נכסים דומים בסביבת הנכס ועוד. לכן, אם חלק מהתחשיב הוא מיקומו של הנכס ואתם מעוניינים ברכישת נכס במרכז, חשוב להתייעץ עם            שמאי מקרקעין במרכז, אשר מכיר את האיזור ואת שווי הנכסים בו.

מי צריך שמאי מקרקעין?

גם אם מוכרי הנכס שכרו את שירותיו של שמאי מקרקעין מסוים, חשוב שתפנו גם אתם ותשכרו את שירותיו של שמאי מקרקעין מומלץ גם אתם. הסיבה לכך היא, שמדובר בהערכה בלבד של שווי הנכס ולכן כל נכס יכול לקבל הערכות שווי שונות. כמובן, ההבדלים לא יהיו של מיליוני שקלים, אבל בהחלט יכול להיות הבדל משמעותי!

כסף כסף כסף

כסף. המעצור העיקרי של זוגות צעירים כשהם רוצים לקנות דירה. אם בעבר היה מספיק פשוט לחסוך כסף ולהשתעבד מעט למשכנתא, כיום זוגות צעירים רבים מתקשים להגיע אל ההון הראשוני, הדרוש לשם לקיחת משכנתא מלכתחילה. במידה ויש באפשרותכם להגיע אל ההון הראשוני ובאפשרותכם לקחת משכנתא, חשוב להסתכל גם קדימה אל העתיד ולהתחייב אך ורק לסכומים, בהם תוכלו לעמוד וכך תימנעו מחובות מיותרים.

דבר נוסף שחשוב לדעת לגבי המשכנתא הוא, שככל שהמשכנתא שתיקחו תהיה גבוהה יותר, כך תשלמו יותר לבנק. כלומר, על כל סכום שאתם לוקחים, מתווספת גם ריבית וכך הסכום הולך ותופח באופן משמעותי.

התבונה שברכישה

רכישת דירה היא עסקה בשווי מאות אלפי שקלים ואפילו מיליוני שקלים. לכן, חשוב מאוד לעשות עסקאות חכמות בכל מה שקשור לנדל"ן. אחת הדוגמאות הנפוצות היא פנייה לשירותיו של שמאי מקרקעין מומלץ ומנוסה לקבלת הערכה מקצועית. לעתים, בעלי הדירות מעריכים באופן מסוים את הדירה שברשותם כשלמעשה, ערכה נמוך בהרבה מכפי שטענו וכך שמאי מקרקעין יוכל לחסוך לכם כסף רב בטווח הארוך.

התמונה הרחבה

אחת הסיבות לביקוש הגדול של דירות באיזור המרכז הוא המגוון הרחב כל כך של אפשרויות התעסוקה באיזור זה. לכן, אם אתם מתלבטים לגבי האיזור, בו תרצו לרכוש את הדירה שלכם, חשבו גם על אפשרויות התעסוקה שלכם ועל גדילתה של המשפחה בעתיד.

חשבו ברצינות

אמנם חשוב לשכור שמאי מקרקעין כדי להעריך את הנכס הרצוי לכם, אבל חשוב גם לזכור, שמדובר בהוצאה נוספת. לכן, אם אתם שוכרים את שירותיו של שמאי מקרקעין במרכז ודאו לפני כן, שאתם אכן מעוניינים בנכס המסוים, אותו תרצו להעריך ושאתם אכן רוצים לגור באיזור.

קטגוריות