היום: יום שישי 19 אפריל 2024
רשת הזדמנויות
לעצמאות כלכלית

כיצד יכולה מערכת ניהול למידה לשרת את הארגון שלכם?

מהי בכלל מערכת ניהול למידה? 

מערכת ניהול למידה, או באנגלית – מערכת LMS, שאלו הן ראשי התיבות של המילים Learning Management System, היא מערכת שנועדה ליצור תהליכי למידה יעילים בתוך ארגונים. המערכת הינה מערכת ממוחשבת ואינטראקטיבית, בעזרתה יכולים העובדים בארגון ללמוד את התכנים הנחוצים באופן מעניין ואקטיבי וללא צורך במדריכים ייעודיים לכל תחום ותפקיד בארגון.

חיסכון בכוח אדם

עד לפני שנים ספורות, כל ארגון גדול החזיק מחלקת הדרכה, שכללה מפתחי מערכי הדרכה, מדריכים ועוד. אלו נחלקו גם לפי התחומים והתפקידים השונים בארגון. כיום לעומת זאת, ניתן לוותר על מחלקה זו ולהיעזר במערכת LMS, אותה ניתן להתאים לצרכים השונים והמשתנים של הארגון ולהפנות את משאבי כוח האדם שלו לתפקידים אחרים ונחוצים יותר בו. כמו כן, כך נחסך גם הצורך בהכשרת המדריכים לפני כניסתם לתפקיד באופן רשמי.

חיסכון בזמן

תהליכי הדרכה דורשים זמן ואין אפשרות להתחמק מכך. יחד עם זאת, בהחלט ניתן לצמצם את כמות הזמן הנדרשת כדי להכשיר עובדים לתפקידים כאלו ואחרים, לרענן נהלים וכך הלאה! החיסכון בזמן בעזרת מערכת ניהול למידה בא לידי ביטוי בכך, שבמקום שהמדריך ייאלץ להתעכב ולהדריך לפי הקצב של הקבוצה, כל עובד לומד בקצב שלו וכך הוא יכול ללמוד בקצב מהיר יותר מאשר בקבוצה.

חיסון בכסף

זה ידוע, שזמן שווה כסף. והדבר נכון גם לגבי כוח האדם, שכן כוח האדם דורש שכר, הכשרה ועוד. היות שכך, כאשר חוסכים בזמן ההכשרה וההדרכה ובמדריכים, בהכרח גם יהיה חיסכון בכסף! לכן, למרות שאפיון ופיתוח של מערכת LMS דורשים זמן וכסף, מדובר על השקעה לטווח הארוך, שתחזיר את עצמה במהירות גבוהה יחסית.

יעילות ואפקטיביות

אחד הדברים החשובים ביותר בעבודה בעשורים האחרונים הוא יעילות. זאת, משום שאנו חיים בקצב מאוד מהיר והדברים משתנים מקצה לקצה במהירות שלא הייתה לפני כן והתחרות רק הולכת וגדלה וכל ארגון נדרש לעמוד בקצב כדי להצליח לשרוד לצד המתחרים שלו. מערכת ניהול למידה איכותית ומאופיינת היטב יכולה לשפר משמעותית את יעילות העבודה בארגון על ידי מתן האפשרות לעובדים ללמוד בקצב האישי שלהם ובאופן פעיל.

לסיכום

מערכת ניהול למידה איכותית היא האמצעי הטוב ביותר לשיפור תהליכי הלמידה המתקיימים בו, בין אם מדובר על הכשרת עובדים בכניסתם אל הארגון ובין אם מדובר על הכשרה לקראת תפקיד חדש או ריענון של נהלים תוך יצירת סדר ואחידות בתהליכי הלמידה המתקיימים בארגון. מערכת LMS מאפשרת לארגון לחסוך משמעותית בזמן ההכשרה ובכוח האדם שהיא דורשת באופן שוטף וכתוצאה ישירה של חיסכון במשאבים אלו, היא מאפשרת גם חיסכון משמעותי במשאב הכסף.

קטגוריות