היום: יום שישי 29 מרץ 2024
רשת הזדמנויות
לעצמאות כלכלית

מדריך לרכישת נדלן בפורטוגל

האם אתה מעוניין לקנות נכס בפורטוגל? במדריך זה נדריך אותך בכל מה שאתה צריך לדעת וניתן לך כמה טיפים כיצד לעשות זאת. כמו כן גם תקבלו מידע על כל האזורים הטובים ביותר וכיצד להפיק את המקסימום מההשקעה שלכם.

רכישת נדל"ן בפורטוגל

כולם מדברים על שוק הנדל"ן הפופולרי ביותר באירופה - פורטוגל. אבל מה קרה שהפך את הנדל"ן בפורטוגל לכל כך מעניין עבור המשקיעים? ישנם גורמים רבים שתרמו לצמיחת נדל"ן בפורטוגל, מצמיחה כלכלית לצמיחת בתחום התיירות, לגידול בשכירות לטווח קצר.

פורטוגל חווה פריחה כלכלית וחברתית, ומושכת גל חדש של משקיעים עשירים בינלאומיים , יזמים ואנשי מקצוע. השוק הפורטוגלי הדינמי מציע מגוון רחב של הזדמנויות השקעה וצפוי להמשיך לצמוח חזק בשנים הקרובות. פורטוגל באופן כללי מציעה תמריצי מיסוי שונים כדי לעורר את שיפוץ המרכזים ההיסטוריים.


גורמי ביקוש מרכזיים הקובעים את מחירי נכסים בפורטוגל

ישנם ארבעה גורמים עיקריים מאחורי עליית מחירי הנכסים בפורטוגל.


הצמיחה הכלכלית

כלכלת פורטוגל התאוששה מכמה שנים קשות לאחר המשבר הפיננסי. בשנים האחרונות תמ"ג צמח בהדרגה ובהתמדה ועשוי להמשיך ולגדול, במיוחד ככל שמספר הסטארטאפים וחברות הטכנולוגיה גדל.

• אִינפלַצִיָה
0.8% - 2018
0.4% - 2019
• שיעורי צמיחה תמ"ג
2.4% - 2018
1.9% - 2019
• שיעורי אבטלה
6.7% - 2018
6.1% - 2019



בום תיירותי

התיירות מילאה מאז ומתמיד תפקיד חשוב בכלכלה הפורטוגזית, אם כי היא התרכזה בעיקר בדרום המדינה, במיוחד באלגרבה.

עם זאת, הטרנדים האחרונים הופכים את פורטו וליסבון ליעדי תיירות פופולריים יותר ויותר, כאשר ליסבון מופיעה לעיתים קרובות במסלולי תיירות ומובילה את רשימת יעדי הנופש המובילים באירופה.

עליית פלטפורמות השכרה לטווח קצר כמו Airbnb עזרו לפשט דיור להשכרה ולהגדיל את השקעות נדל"ן בפורטוגל.


סגנון חיים

בשנים האחרונות בירת פורטוגל הופכת לפופולארית ביותר לא רק כיעד תיירותי, אלא גם כבסיס לסטארט-אפים ויזמים שנמשכים מהיוקר מחיה נמוך ואיכות חיים גבוהה.

לפורטוגל יש גם אחת מרמות הבקיאות באנגלית הגבוהות ביותר באירופה והיא ממוקמת בנוחות במערב אירופה עם טיסות תכופות לשאר היבשת כמו גם לאמריקה ולשאר העולם.

לכן אין זה מפתיע שמספר שיא של אזרחים זרים הופכים את פורטוגל לביתם.

על פי נתונים סטטיסטיים שפרסמה SEF (Serviço de Estrangeiros e Fronteiras - שירות בקרת הגבולות הפורטוגלי), בשנת 2018 מספר הזרים שעברו לפורטוגל לתקופה ארוכה עלה ב -13.89%.

יש 480,000 זרים בפורטוגל עם כרטיס תושב קבע.

כ -10% מאוכלוסיית ליסבון (200,000 איש) הם זרים.


תמריצים ממשלתיים

קבלת אזרחות פורטוגלית באמצעות תוכנית השקעות "ויזת הזהב" הוכיחה את עצמה כמצליחה מאוד במשיכת השקעות נדל"ן בפורטוגל ויצירת ערך מוסף בשוק הדיור. התוכנית מאפשרת למשקיעים לקבל אזרחות פורטוגלית אם הם משקיעים בנדל"ן לפחות 5,000,000 אירו. התוכנית הוצגה לראשונה בשנת 2012 והביאה לפורטוגל כמעט 5 מיליארד אירו השקעה.

משטר המס שאינו תושב הוא עוד אחת מהתוכניות המוצלחות ביותר שהציגה ממשלת פורטוגל. זה מעניק לאנשים בעלי ערך כלכלי ותרבותי הטבות מס לתקופה של 10 שנים.

מי קונה נכסים בפורטוגל?

ההערכה היא כאחד מכל ארבעה נכסים שנרכשו בפורטוגל בשנת 2018 נרכשו על ידי זרים. הרוכשים האירופיים המייצגים ביותר הם אזרחי צרפת, בריטניה, דנמרק, שבדיה ונורווגיה. מחוץ לאירופה הושקעו השקעות רבות על ידי אמריקאים, ישראלים, ברזילאים, סינים, דרום אפריקאים וקונים מהמזרח התיכון.

קונים זרים השלימו 13% מעסקאות שוק הנכסים של פרטוגל בשנה שעברה, שהסתכמו בכ- 675 מיליון יורו.

קטגוריות