היום: יום שישי 26 אפריל 2024
רשת הזדמנויות
לעצמאות כלכלית

מה בין קלינאית תקשורת לתרפיה בקול

כואב לי לדבר, - היא תיארה לי בטלפון, אני מתעייפת כשאני מדברת . זה לא אמור להיות ככה. אני שרה במקהלה כבר שנים וכשעמדתי לשיר את הקטע שלי הרגשתי לפתע, שאני מזייפת, מכל המאמץ, והתחלתי לדמוע לעיני כולם. קלינאית התקשורת,אליה פניתי, בעקבות בדיקת רופא , הפנתה אותי אלייך לריפוי בקול. היא טענה שאין ממצאים מדאיגים מבחינה פיזיולוגית ולהרגשתה זה מה שאני צריכה.

פלא ידעתי מה זה, אך חשתי באינטואיציה, שזה נכון.
שמחתי לגלות,שאת מקבלת בכמה מקומות".

בתגובה לשאלותיי היא ענתה: "ברור שיש כאן עניינים רגשיים" ואכן, נושאים רגשיים,המבקשים להישמע , יחד עם הרצון להתאים עצמנו לקצב החיים, ואולי לשירת המקהלה, תובע מאיתנו לעיתים , לדרוש ממיתרי הקול שלנו להיענות לצרכינו הרגשיים , שאינם בהכרח תואמים את היכולות והצרכים העמוקים שלנו, גם הפיסיים.

תהליכים עם תרפיית "הקול המרפא" מתרחשים לצד הקשבה למנגנונים פנימיים, לרגשות המודחקים המתבררים והולכים, לזכרונות של אירועים ומצבים שונים בחיינו, יחד עם האמונות המגבילות, או המחשבות השליליות העולות, כל אלו, בשילוב כלים משמעותיים ועוצמתיים לשחרור הקול, מקנים לאדם עוגן פנימי להתנהלות שונה ואפקטיבית בסיטואציות בתקשורת, בדיבור ובשירה, כך שירגיש הקלה, רגיעה וזרימה בעת פעולת הדיבור או השירה.

באותו יום בו התקשרה
הגיעה אלי פניה מעיתונאית
שהופנתה אלי דרך קלינאית תקשורת אחרת. מרגשת אותי התפתחות ההבנה על הערך המוסף של התרפיה בקול. רק לפני מספר שנים
הרציתי רבות על ההבדלים אך לא היתה בשלות להבין ועלה חשש מתחרות בתחום, ללא שום בסיס.

נפלאות דרכי הבורא
המחולל שינויים מופלאים

בע"ה שאזכה להיות שליחה ראויה
לכל אדם המגיע אלי

באהבה רבה
ובשמחה
דבורה אירית אלון

קטגוריות