היום: יום רביעי 24 אפריל 2024
רשת הזדמנויות
לעצמאות כלכלית

מחקר השקעות נדל"ן בפורטוגל

ברכישת דירה או נכס בחו"ל, העיקר הוא לבחור את המדינה הנכונה בה אתה מתכוון לרכוש. פורטוגל היא מקום מצוין מבחינות רבות.


כיצד לרכוש נדל"ן בפורטוגל ומה זה נותן.

חדשות טובות למי שמעוניין לרכוש נדל"ן בפורטוגל: החקיקה במדינה זו אינה מגבילה את רכישת הנכסים על ידי אזרחים זרים. זה חל על נכסים מסחריים ומגורים כאחד.

אולי החיסרון היחיד ברכישת נדל"ן בפורטוגל הוא מורכבות הניירת. לכן עדיף להפקיד תהליך זה בידי עורך דין מקומי מנוסה.

1. השלב הראשון הוא בחינה משפטית של מסמכים לנכס שבחרתם. עורך הדין יבדוק ללא כישלון את זמינות חבילת המסמכים הדרושים למכירה, וידאג שאין חובות והתחייבויות אחרות על הנכס. נוכחותך במדינה בשלב זה אינה הכרחית בכלל, אפשר פשוט לתת ייפוי כוח לעורך דין. ככלל, שירותי עורך דין עולים 1-1.5% מעלות הנכס. לעיתים קרובות, לאחר בדיקת המסמכים, מתבצעת הערכה של נכס עצמו. במהלך בדיקה כזו מזהים את הבעיות של הנכס והסביבה, אם קיימות.

2. לאחר סיום כל הבדיקות, יהיה עליכם להשיג מספר מס אישי. זה נדרש בעת רכישת נדל"ן, כמו גם אם ברצונך לפתוח חשבון בנק בפורטוגל. בנוסף, נדרש לשלם מיסים ושירותים. אתה יכול לקבל את המספר הזה מרשויות המס בשטח בו נמצא הנכס העתידי שלך.

3. לאחר מכן נחתם חוזה מכר מקדים, המספק תיאור מלא של הנכס, מציין את מחירו, תנאי התשלום, סכום ההפקדה (בדרך כלל 10-30% מהעלות הכוללת). נקודה חשובה: אם אתה משנה את דעתך לגבי רכישת נדל"ן, אז אתה מאבד את הפיקדון. אם המוכר שינה את דעתו, הפיקדון מוחזר לך כפול. החוזה חתום על ידי עורכי דין, ולאחר מכן עליו להיות מאושר על ידי נוטריון מקומי.

4. כדי לסכם את החוזה הסופי, יש לשלם את כל הסכום ולהגיש את המסמכים הבאים:

    •  אישור רשות המיסים
    •  אישור על תשלום מיסים לנכס זה לתקופה של חמש שנים
    •  תכניות אתרים מאושרות על ידי הרשויות העירוניות
    •  תעודת דיור
    •  אישור מרשם המקרקעין
    •  קבלה על מס בולים
    •  תעודת זהות של הנכס

מחירי הנכסים בפורטוגל.


נדל"ן בפורטוגל די זול ואטרקטיבי במיוחד בהשוואה למדינות שכנות, ומחירו דומה למדינות מזרח אירופה. עם זאת, טווח המחירים גדול: עלות נדל"ן בפורטוגל תלויה באזור, בשטח, בתנאים שמסביב. האזורים היקרים ביותר הם מרכז ליסבון, העיר הצפונית פורטו, האי מדיירה ומחוז אלגרבה. מזג האויר באזור אלגרבה הוא אידיאלי ונעים רוב ימות השנה ולכן על אף מחירי הנדל"ן הגבוהים שם יחסית, עדיין מחוז זה נחשב לאטרקטיבי ביותר להשקעה בשל הביקוש הרב.

מחיר לדוגמא בליסבון, דירה בקצה ליסבון יכולה לעלות כ-70 אלף יורו, ובאזור טוב - 150 אלף יורו. וילה קטנה בפרבר ליד העיר - כ -500 אלף יורו, ודירה טובה במרכז - 800-900 אלף יורו.

בואו נדבר קצת על המיסים. ארנונה בפורטוגל מחושבת על פי שווי הנכס ומיקומו. בנוסף, לוקחים בחשבון האם הבית נרכש כבית ראשון או כבית שני. לאחר רכישת הנכס יהיה עליכם לשלם את מס העברת הרכוש שיכול להיות עד 8%. שיעור הארנונה העירוני השנתי בפורטוגל נע בין 0.2% ל -0.8% משוויו הקדמי של הנכס. סכום המס הזה תלוי גם בשנת הקמת הנכס שנרכש ובשטחו.

תחזוקה חודשית של וילה של כ -300 מ"ר תעלה לבעלים כ -280 אירו, ותחזוקת דירה של 50 מ"ר לא יעלה יותר מ - 70 אירו לחודש. סכום זה כולל תשלום חשבונות בגין חשמל, אספקת מים, טלפון וביוב. על מנת שניתן יהיה להשכיר את הנכס שנרכש, יש לקבל היתר מתאים.

שיעור המס על הכנסות מנכסים להשכרה בפורטוגל הוא 15%. בעת מכירת נדל"ן הבעלים משלם מס רווחי הון שהם כ- 25% מעליית ערך הנכס.

לסיכום, פורטוגל היא באמת גן עדן להשקעות בנדל"ן.

קטגוריות