היום: יום חמישי 18 אפריל 2024
רשת הזדמנויות
לעצמאות כלכלית

משא ומתן- הכלי שלך בעולם היזמות

בעידן שלנו אחת התכונות החשובות ביותר של אדם שיביאו אותו לכדי מימוש עצמי והצלחה הוא להיות יזם. יזמות היא יכולת אותה מצפים מעסיקים למצוא גם אצל עובדים שכירים המועסקים אצלם. מדובר על יצירתיות, חשיבה מחוץ לקופסה, ויכולת לסחוף.

תכונות חשובות על מנת להפוך ליזם מצליח

עם האמצעים הטכנולוגיים ומידת החשיפה שישנה לאדם היום רבים רואים את עצמם כיזמים, אך כמו בכל מקצוע, המובילים בתחום הם אלה שניחנים בתכונות מסוימות ואף שומרים עליהן. לא כל התכונות הן דווקא מולדות. רובן תכונות ומיומנויות הנרכשות באמצעות תרגול ואימון. התכונות המרכזיות שיביאו יזם לכדי הצלחה הן:

·       להיות כל הזמן במצב של הקשבה: יזמים טובים באמת מקשיבים כל הזמן לסביבתם על מנת לזהות התרחשויות ועימן הזדמנויות עסקיות. ההקשבה צריכה להיות לאנשים הקרובים אליהם, לקהל הלקוחות שלהם ולשוק באופן כללי.

·       יכולת לקבל החלטות מהירות: זיהוי ההזדמנויות הוא רק חלק מההצלחה. עם זיהוי ההזדמנות על היזם לקבל חלטה מהירה על מנת לא לפספס את הרכבת ולממש את ההזדמנות שנקרתה בדרכו.

·       יכולת ניהול משא ומתן: כיוון שהיזם אינו פועל בחלל ריק, אלא מימושה של יוזמה כרוך פעמים רבות בקניה, מכירה או שיתוף פעולה כלשהו, אחת המיומנויות החשובות היא ניהול משא ומתן. ניהול נכון של משא ומתן לא רק יקבע האם מיזם מסוים אכן יתממש, אלא מה תהיה הרווחיות כתוצאה ממנו, פרט חשוב לא פחות מלבד הוצאת המיזם אל הפועל.

·       הידיעה שתמיד יש מה ללמוד: ביזם מצליח ישנה סקרנות, ידיעה שעד כמה שהוא יודע ומתמחה בתחום מסוים, תמיד הוא יכול ללמוד עוד. הידיעה שיש מה ללמוד ויש לאן לשאוף גורמת לו להישאר כל הזמן עם מוטיבציה ובעירנות, גם לאחר שגרף כמה הצלחות.

ניהול משא ומתן- מיומנות שניתנת לרכישה

כאשר רואים אנשי עסקים מצליחים ובעלי ביטחון עצמי נדמה שהם נולדו עם יכולת זו כשהיא מובנית בתוכם. אמנם יכולת ניהול נשא ומתן קשורה גם לאופי, אך רובה של היכולת קשורה ללמידה, תרגול ופיתוח המיומנות. מסתבר שמנהיגים ויזמים רבים עברו קורס משא ומתן בו למדו כיצד לדבר, כיצד לדרוש אך גם כיצד להתגמש ולבוא לקראת הצד השני על מנת להשיג תוצאה שתספק את כל הצדדים. 

לסיכום, על מנת להיות יזם מצליח לא מספיק לפתוח חשבון אינסטגרם או ערוץ יוטיוב. יזמים מצליחים בעולם כמו אילון מאסק, הבעלים של טסלה הנחשב ליזם המפורסם בעולם היום פיתחו מיומנויות שונות על מנת להגיע למקום בו הם נמצאים. לנו נשאר לשאוב השראה מהם ולדעת כי השמים הם הגבול אם פועלים נכון.

קטגוריות