היום: יום שישי 26 אפריל 2024
רשת הזדמנויות
לעצמאות כלכלית

על "שוק חם" שוק קר" ומה שבינהם

 
אני עונה תשובה ברורה וגורפת לשאלה הזו – התחל תמיד בשוק קר.
 
1. אנשים המכירים אתכם ייתקשו לקבל שינוי בכם, הקושי הזה יבוא ליידי ביטוי כדחייה אשר עלולה להותיר בכם רושם שלילי עז, ואף להוציא אתכם מהעסק, אם אינכם מבוססים עדיין מבחינה מנטלית בעסק שלכם.
 
בין אם אתם חדשים או וותיקים בתחום, בטוחני שאתם בעליי היכרות אישית בתחום ולמודי "שיחות מאנשים קרובים שאינם מכירים את עיסוקכם אך רוצים לעזור לכם..."
 
2. השוק החם שלכם מוגבל למאות אנשים בעוד שהשוק הקר אינסופי(לצורך העניין).
 
הדבר אמור במיוחד לאנשים החוששים משימוש בשוק החם שלהם ומגבילים אותו (בצדק או שלא) לכמה עשרות
 
3. מפיץ מתחיל יעשה את כל הטעויות האפשריות (אם הוא חכם הוא קרא ספר או שניים והגיע להדרכות ואז הוא פחות חשוף לטעויות של מתחילים), בנוסף הבטחון שלו בעסק מוגבל והוא עלול "לשרוף" אנשים קרובים שעשויים היו להשתלב בהצלחה בעסק שלו.
 
אני מסייג את הכלל בכמה יוצאי דופן:
 
מפיצים מתחילים נלהבים במיוחד, כאלו שהתעקשו שו ושוב להתחיל דווקא בשוק חם אני אומר במפורש: "למצגת מחר הזמן חבר או שניים בלבד שיגיעו ללא הסברים וללא שאלות, רק משום שאמרת להם!".
 
יוצא דופן נוסף יהייה מפיץ שהוא דמות סמכותית הקהילה שלו או בחוג פעילות מסויים, או אדם בעל הפשעה מיוחדת בסביבה שלו.
 
היות ואחת הסיבות הנפוצות לחשש מהעיסוק בשווק רשתי היא בתחושת (שווא כמובן) שהעיסוק כרוך ב"הטרדה" של משפחה וחברים, והן מהסיבות שציינתי, אני ממליץ להתחיל את הפעילות בשוק קר, ולהרחיב אותה לשוק חם עם הזמן והביסוס בעסק, ולהתמיד בגיוס בשוק הקר כמקור עיקרי לארגון שלכם.
 
 

קטגוריות