היום: יום שישי 29 מרץ 2024
רשת הזדמנויות
לעצמאות כלכלית

פורטוגל - אלטרנטיבה מעניינת להשקעות בנדל"ן

ללא ספק פורטוגל היא אחת המדינות היפות באירופה. בכל פינה במדינה זו תוכלו למצוא סימנים לדו קיום הרמוני של היסטוריה ומודרניות.

זרים רבים רכשו נכסי נופש בפורטוגל בשנים האחרונות.

מחירי נדל"ן בפורטוגל היו גבוהים למדי בשנות התשעים, אך מאז 2008 הם החלו לרדת במהירות עקב המשבר שפקד את כלכלת פורטוגל. בתים ודירות, במיוחד בקטגוריות המחירים הנמוכים והבינוניים, איבדו בערך 30% מערכם. הבעלים המקומיים של נדל"ן, בעיקר פורטוגזים, בריטים ואירים, הושפעו קשות מגל המיתון, וכתוצאה מכך במהלך חמש השנים האחרונות הם היו צריכים למכור את הנכסים שלהם במחיר מוזל כדי להאיץ את תהליך המכירה.

בינתיים, מחירי הנכסים בפורטוגל התייצבו ברמה של תחילת שנות ה -90. הסיבה היא פשוטה: נכסים לא נבנו כאן כמו למשל בספרד. מספר הוילות והדירות הפנויות בספרד הוא עצום, וזה ימשיך להביא בעיות למדינה בשנים הקרובות. מצד אחד, עם השנים הנדל"ן הפנוי אינו הופך לחדש יותר, ומצד שני איש אינו רוצה לגור באתר נופש לבדו, מוקף במאות בתים ריקים.
מחירי הנכסים בפורטוגל התייצבו במידה רבה משום שמעט מאוד פרויקטים חדשים מיושמים. יחד עם זאת, ישנן עדויות למגמה הפוכה. בנובמבר ובדצמבר 2018 רשמו סוכני הנדל"ן בפורטוגל את המכירות הגבוהות ביותר מזה 3 שנים. מתווכים מקומיים מדווחים על התעניינות פעילה מצד גרמנים, שוויצרים וסקנדינבים.

בהתאם למיקום, מחיר לבית טוב בין 2500 ל -4,000 אירו למ"ר ובמקרה של דירה - בין 2300 ל 2500 יורו למ"ר אחד. הווילות, שעלו כ- 700,000 אירו לפני משבר 2008-2009, נמכרות כעת תמורת 450,000 אירו. משקיעים רבים משתמשים בהזדמנות זו כדי לממש את חלומם על נכס נופש משלהם, במיוחד שהשקעת נדל"ן בפורטוגל היא דרך אמינה להגן על חסכונותיהם מפני אינפלציה.
פורטוגל מדורגת במקום ה -20 מתוך 145 מדינות על פי דירוג פורבס כמדינות הטובות ביותר לעסקים. המאפיינים הבאים נלקחו בחשבון: זכויות קניין, חדשנות, מיסים, טכנולוגיה, שחיתות, חופש אישי, מדיניות סחר ומוניטרית, ביורוקרטיה, הגנת משקיעים ופיתוח שוק המניות.

הודות להקלת הוויזה בשנה שעברה, פורטוגל מושכת יותר ויותר ישראלים וסינים. על ידי רכישת נכס מקרקעין במחיר של 500,000 יורו ומעלה, תוכלו לקבל היתר שהייה זמני, ואיתו חופש תנועה ברחבי אירופה. כדי לשמור על מעמד התושב, על פי כללי פורטוגל, על בעל הנדל"ן לבלות רק 7 ימים במדינה בשנה הראשונה ולפחות 14 יום בשנתיים הקרובות. בעלי אשרת הזהב יכולים לקבל היתר שהייה קבוע לאחר 5 שנים, ושנה נוספת לאחר מכן, הם יכולים להגיש בקשה לאזרחות. בנוסף, הקרובים יכולים לממש את הזכות להתאחד איתם בפורטוגל.

קל מאוד לרכוש נדל"ן בפורטוגל. עורכי דין בינלאומיים ונוטריונים הדוברים מספר שפות או משתמשים בשירותיהם של מתרגמים עומדים לשירותכם. עורכי דין בודקים בדרך כלל את העסקה בחוקיות ובהיעדר שעבודים במקרקעין לפני כריתת הסכם הרכישה. חשוב לדעת שעל פי החוק הפורטוגלי, בעת כריתת החוזה, הנכס כבר הועבר לרשות הקונה. כניסה למרשם המדינה אפשרית, אך אינה חובה. חוזה המכר יכול, אך אינו צריך להיות מקיף: עליו רק לציין את הצדדים המתקשרים, את היקף נושא החוזה (כלומר את הנכס).

לפיכך, ניתן לומר כי פורטוגל בכלל מהווה אלטרנטיבה מעניינת באמת להשקעה ברכוש נכס. מדינה מפוארת, תנאי אקלים אידיאליים, ידידותיות של אנשים מקומיים, מחירים נוחים ואיכות חיים גבוהה יותר מאשר ברוב מדינות דרום אירופה האחרות - מה עוד תוכלו לבקש?

קטגוריות