היום: שבת 16 דצמבר 2017
רשת הזדמנויות
לעצמאות כלכלית

שיווק דיגיטלי

שיווק דיגיטלי! כל היתרונות
שיווק בעולם המודרני שונה לחלוטין מהשיווק שהיה לפני עשרות שנים. במאמר זה נסקור את השימושים של שיווק דיגיטלי כל היתרונות והדרכים להשתמש בטכנולוגיה לטובת עבודת השיווק.

היה היה פעם

אם תספרו לילדים שלכם, שפעם לא היו טלפונים סלולאריים, ושעד לפני שנים ספורות לא היו טלפונים חכמים, הם ודאי לא יאמינו לכם. למה? כי זו המציאות היום והעובדה, שדברים נראו אחרת בעבר, יכולה להיות בלתי נתפשת עבור מי שחי בעידן הטכנולוגי של היום.

השיווק של היום
היות שהזמנים השתנו והעולם ממש מוחזק בכף ידו של כל אחד מאתנו, בעלי עסקים רבים נהנים מהאפשרות לשווק את העסקים שלהם לכמויות גדולות של אנשים תוך כדי פילוח לקהל היעד ובעלות נמוכה יחסית לפרסום באמצעי התקשורת השונים. כמו כן, עסקים קטנים נהנים מעלייה ניכרת בחשיפה של העסק שלהם. זו הסיבה לכך שכל כך חשוב ללמוד על שיווק דיגיטלי כל היתרונות.

דוגמאות לשיווק דיגיטלי

אם אתם שואלים את עצמכם למה הכוונה במושג "שיווק דיגיטלי", אז הכוונה היא לשיווק באמצעות רשת האינטרנט. רשת האינטרנט מציעה לנו מגוון רחב של אפשרויות לשיווק עסקי. אחת הדוגמאות הנפוצות היא גוגל אדוורדס, באמצעותה ניתן לפרסם מודעה, שתופיע במנוע החיפוש כשהגולשים יקישו מילות חיפוש מסוימות. וכך למעשה, נעשה הפילוח הטבעי של קהל היעד – אם הגולשים חיפשו את מילות המפתח, העסק שלכם רלוונטי עבורם.

דוגמה נוספת היא, שיווק ברשתות חברתיות כאשר המובילה בהן היא פייסבוק. באמצעות הפייסבוק ניתן לבנות דף עסקי ובו להציג את העסק באופן תדיר. כמו כן, ניתן לפרסם את העסק על ידי פרסום מודעות. לפני פרסום מודעות אלו, ניתן לבחור למי יוצגו המודעות, באילו שעות וכו'. כך ניתן לעשות פילוח טבעי נוסף של השוק.

הקלות של השיווק
אי אפשר לכתוב על שיווק דיגיטלי כל היתרונות שלו מבלי לציין את הקלות שלו. אין הכוונה לכך, שעבודת השיווק עצמה קלה, אלא לאופן שבו, אם השיווק נעשה באופן הנכון, השיווק מצליח והופך לוויראלי. כאשר אתם מתחילים בעבודת שיווק דיגיטלי, אינכם יכולים לדעת לאן היא תוביל אתכם. כלומר, ייתכן שתצרו מודעה בגוגל או בפייסבוק והמודעה לא תוביל לתוצאות כלל, או שתוביל לחשיפה גדולה הרבה מעבר למה שציפיתם.

עלות מול תועלת

כידוע, פרסומת ברדיו או בטלוויזיה כרוכה בעלויות גבוהות למדי. היתרון של פרסומות מסוג זה הוא, שהן מגיעות כמעט לכל בית בישראל. מרבית העסקים בארץ, בעיקר הקטנים והבינוניים, אינם נדרשים להגיע לכל בית בישראל, אלא לקהל היעד שלהם בלבד ולכן, במקרים אלו, העלות אינה שווה את התועלת.
לעומת זאת, שיווק דיגיטלי מאפשר למשווק להגיע לקהל היעד המדויק שלו בעלויות נמוכות בהרבה וכך להגיל את החשיפה באופן ממוקד לקהל היעד ומבלי לפזר כספים מיותרים.

המרה
כאשר מדברים על שיווק דיגיטלי כל היתרונות האחרים מתגמדים בהשוואה לנושא ההמרה. הכוונה היא המרה בין לקוח מתעניין ללקוח משלם. כאשר אדם פונה לבית עסק, הוא עושה זאת משום שהוא מעוניין במוצר או בשירות, אותו בית העסק מציע. אם כך, הסיכויים לכך שהוא יהפוך ללקוח משלם הם גבוהים במיוחד ולכן גם ההוצאות על השיווק הופכות לזניחות בהשוואה לגדילה במכירות.

עוד נקודה למחשבה
כתיבה שיווקית בנושא שיווק דיגיטלי כל היתרונות, חשוב להבין, שלא ניתן לכתוב על כל היתרונות. למה? מסיבה הפשוטה, שלשיווק דיגיטלי יש יתרונות רבים ולא כולם רלוונטיים לכל אחד. לכן, במאמר זה עסקנו ביתרונות המשמעותיים ואלו, הפונים למרבית העסקים, ששוקלים לשווק את עצמם ברשת.